Информационный интернет-ресурс; не является официальным источником какого-либо религиозного объединения
Меню сайта

Архив записей

VK
Посещаемость

· RSS 22.12.2024, 08:53

Главная » 2023 » Май » 21 » Недѣля 6-я по Пасхѣ, о слѣпомъ
12:00
Недѣля 6-я по Пасхѣ, о слѣпомъ

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, е́же отъ Дѣ́вы ро́ждьшееся на спасе́ніе на́ше, воспое́мъ вѣ́рніи и поклони́мся, я́ко благоизво́ли пло́тію взы́ти на́ Крестъ, и сме́рть претерпѣ́ти, и воскреси́ти оуме́ршія, въ сла́вное воскресе́ніе Свое́ (Тропа́рь, гла́съ 5).

Душе́вныма очи́ма ослѣпле́нъ, къ Тебѣ́ Христе́ прихожу́, я́коже слѣпы́и отъ рожде́нія, покая́ніемъ зову́ Ти, Ты́ еси́ су́щимъ во тмѣ́ Свѣ́тъ пресвѣ́тлыи (Конда́къ, гла́съ 4).

Света податель, от Света быв Свет, слепорожденному очи Ты даруешь, Слово (Синаксарь в неделю шестую по Пасхе, о слепом).

В эту Неделю воспоминается, как Иисус Христос в третий год Своей Евангельской проповеди в праздник Кущей и в праздник обновления храма во Иерусалиме (Ин 7: 2; 10:22) даровал зрение слепорождённому (Ин 9:1-41). Это чудо, подобно выше воспоминавшимся в предшествующие Недели событиям, также являет Божественную силу и славу Воскресшего Господа, Который есть «Света податель, от Света сый Свет» (Неделя о слепом, Синаксарь). Песнопения службы повествуют и о другом чуде – о духовном прозрении слепого, о постепенном возрастании его веры в Господа Иисуса Христа.

Служба приводит христианина к осознанию того, что каждый человек подвержен духовной слепоте и омрачил грехом свои душевные очи. «Душевныма очима ослеплен, к Тебе Христе прихожду, якоже слепый от рождения, покаянием зову Ти: Ты сущих во тме Свет Пресветлый» (Неделя о слепом, кондак).

Воспоминание чуда над слепорождённым совершается Церковью в шестую Неделю по Пасхе, в понедельник, вторник и среду шестой седмицы по Пасхе. Отдание праздника Пасхи совершается в среду 6 седмицы по Пасхе. Одновременно начинается предпразднство Вознесения Господня, которое длится только один день.

Шиманский Г.И. Литургика. Шестая Неделя по Пасхе – о слепом.

Деян 16:16-34; Зач. 38

Во дни оны, бысть идущимъ апостоломъ на молитву, рабыни нѣкая имущи духъ волховскіи срѣте насъ, яже дѣланіе много даяше господeмъ своимъ волхвующи. та послѣдовавши Павлу и намъ, взываше глаголющи. сіи человецы раби Бога Вышняго суть, иже возвѣщаютъ намъ путь спасeнія. се же творяше на многы дни, стуживъ же си Павелъ, и обращься, духови рече. запрѣщаю ти именемъ Ісуса Христа, изыди изъ нея. и изыде томъ часѣ. видѣвше же господіе ея, яко изыде надeжда дѣланія ихъ, поeмше Павла и Силу, привлекоша на торгъ ко княземъ, и вeдше ихъ къ воеводамъ, рѣша. сіи человецы возмущаютъ нашъ градъ іудeе суще, и завѣщаваютъ обычая, яже недостоитъ намъ пріимати, ни творити римляномъ сущемъ. и снидеся народъ на нихъ и воеводы растерзавше имъ ризы, веляху палицами бити ихъ. многы же давше имъ раны, всадиша въ темницу. завѣщавше темничному стражу твeрдо стрещи ихъ. онъ же завѣщаніе таково пріeмъ, всади ихъ во внутренюю темницу, и ногы ихъ заби въ кладѣ. въ полунощи же Павелъ и сила молящеся пояста Бога. послушаху же ихъ южницы. внезапу же трусъ бысть вeліи, яко поколѣбатися основанію темничному. отверзошажеся абіе двeри вся, и всѣмъ юзы ослабѣша. Возбуждьжеся темничныи стражъ, и видѣвъ отвeрсты двeри темници, извлeкъ ножъ хотяше себе убити, мня избѣгша южникы. возгласи же гласомъ великымъ Павелъ, глаголя. ничтоже сотвори себѣ зла, вси бо есмы здѣ. просивъ же свѣща, вскочи, и трeпетенъ бывъ, припаде къ Павлу и Силѣ. и извeдъ ихъ вонъ рече, господіе, что ми подобаетъ творити, да спасуся; она же рекоста, вѣруй въ Господа Ісуса Христа, спасeшися ты и вeсь домъ твой. И глаголаста ему слово Господне и всѣмъ иже въ дому его. и поeмъ ихъ въ той часъ нощію измы отъ ранъ. и крестися самъ, и свои ему вси абіе. ввeдъ же ихъ въ домъ свой, постави трапeзу. и возрадовася со всѣмъ домомъ своимъ, вѣровавъ Богу.

Ин 9:1-38; Зач. 34

Во время оно, мимо иды Ісусъ, видѣ человѣка слѣпа отъ рождества. и вопросиша его ученицы его глаголюще, равви, кто согрѣши, сeй ли или родителя его, да слѣпъ родися; отвѣща Ісусъ, ни сeй согрѣши, ни родителя его, но да явятся дѣла Божія на нeмъ. Мнѣ подобаетъ дѣлати дѣла пославшаго мя, дондеже день есть. пріидетъ нощь, егда никтоже можетъ дѣлати. егда въ мирѣ есмь, свѣтъ есмь миру. Сія рeкъ, плюну на землю, и сотвори брeніе отъ плюновeнія, и помаза очи брeніемъ слѣпому, и рече ему, иди умыйся въ купѣли Силоамстѣ. еже сказается посланъ. иде же и умыся, и пріиде видя. Сосѣди же, и иже бѣху видѣли его прeжде, яко слѣпъ бѣ, глаголаху. не сeй ли есть сѣдяи и прося; ови глаголаху, яко сeй есть, иніи же глаголаху, яко подобенъ ему есть, онъ же глаголаше, яко азъ есмь. Глаголаху же ему, како ти ся отверзостѣ очи; отвѣща онъ и рече. человѣкъ нарицаемыи Ісусъ, брeніе сотвори, и помаза очи мои, и рече ми, иди въ купѣль Силоамлю, и умыйся. шeдъ же и умывся прозрѣхъ. Рѣша же ему, кто есть; глагола, не вѣмъ. Ведоша же его къ фарисeoмъ, иже бѣ иногда слѣпъ. бѣ же субота егда сотвори брeніе Ісусъ, и отвeрзе ему очи. паки же вопрашаху его и фарисeе, како прозрѣ, онъ же рече имъ. брeніе положи мнѣ на очи. и умыхся, и вижу. Глаголаху же отъ фарисей нѣцыи, нѣсть сій отъ Бога человѣкъ, яко суботу не хранитъ. ови глаголаху, како можетъ человѣкъ грѣшенъ сицева знаменія творити; и распря бѣ въ нихъ. Глаголаху убо слѣпцу паки. ты что глаголеши о нeмъ, яко отвeрзе очи твои; онъ же рече яко пророкъ есть. Не яша убо вѣры іудeе о нeмъ, яко слѣпъ бѣ и прозрѣ, дондеже возгласиша родителя того прозрѣвшаго. И вопросиша я глаголюще, сeй ли есть сынъ ваю, его же вы глаголете яко слѣпъ родися, како убо нынѣ видитъ; отвѣщаста же има родителя его, и рѣста. вѣмы яко сeй есть сынъ наю, и яко слѣпъ родися. како же нынѣ видитъ, не вѣмы. или кто отвeрзе ему очи, мы не вѣмы. самъ возрастъ имать, самого вопросите, самъ о себѣ да глаголетъ. Си рекоста родителя его, яко боястася жидовъ. уже бо ся бѣху сложили жидове, да аще кто его исповѣсть Христа, отлучeнъ сонмища да будетъ. Сего ради родителя его рекоста, яко возрастъ имать, самого вопросите. Возгласиша же вторицею человѣка иже бѣ слѣпъ, и рѣша ему, даждь славу Богови. мы вѣмы, яко человѣкъ сeй грѣшенъ есть. отвѣща же онъ, и рече. аще грѣшникъ есть, не вѣде. едино вѣмъ, яко слѣпъ бѣхъ, нынѣ вижу. Рѣша же ему паки. что сотвори тебѣ, како отвeрзе очи твои; отвѣща имъ, рекохъ вамъ уже, и не слышасте; что пакы хощете слышати; еда и вы ученицы его хощете быти; они же укориша его, и рѣша ему. ты ученикъ еси того. мы же моисeoви есмы ученицы. мы вѣмы яко моисeoви глагола Богъ. сего же не вѣмы откуду есть. отвѣща человѣкъ, и рече имъ. о сeмъ бо дивно есть, яко вы не вѣсте откуду есть, и отвeрзе очи мои. вѣмы же, яко грѣшникы Богъ не послушаетъ, но аще кто богочтeцъ есть, и волю его творитъ, того послушаетъ. отъ вѣка нѣсть слышано, яко кто отвeрзе очи слѣпу рождeну. аще не бы былъ сeй отъ Бога, не моглъ бы творити ничесоже. отвѣщаша и рѣша ему. во грѣсѣхъ ты родился еси вeсь, и ты ли ны учиши; и изгнаша его вонъ. Услыша Ісусъ, яко изгнаша его вонъ. и обрѣтъ его рече ему. ты вѣруеши ли въ сына Божія; отвѣща онъ, и рече. и кто есть господи, да вѣрую въ него; речe же ему Ісусъ. и видѣлъ его еси, и глаголяи съ тобою, той есть. онъ же рече, вѣрую Господи. и поклонися ему.

Размышления на Евангельское чтение Недели о слепом

Сегодня перед нами яркий пример того, что такое предвзятость: фарисеи расспрашивают бывшего слепого. Причем всё происходящее скорее напоминают допрос. Они повторяют свои вопросы как бы невзначай, пытаются подловить исцелённого, найти в его словах хоть какую-то зацепку. Когда их запас средств оказывается практически на исходе, им приходится отрицать вообще сам факт исцеления. Они сами загоняют себя в тупик. Похоже, что их мнение составлено заранее: «Такого не может быть, потому что не может быть никогда». Тем более в субботу... Несмотря на невиданное для неграмотного попрошайки красноречие, явно данное ему свыше, они остаются глухи. «Как может такой грешник нас чему-то научить?» Напоминает их же слова: «Рассмотри и увидишь, что из Галилеи не приходит пророк» (Ин 7: 55). Опять та же самая стена, о которую разбивается живой опыт встречи человека с Богом. Ведь так легко своими знаниями и твёрдой уверенностью в чём-то (своими — не исходящими от Господа) нанести другому рану и лишить его если не убеждений и веры в Бога, то, по крайней мере, веры в людей.

БИБЛИЯ-ЦЕНТР. Мысли вслух.

Просмотров: 172 | Добавил: admin | Теги: РКЦВО