Информационный интернет-ресурс; не является официальным источником какого-либо религиозного объединения
Меню сайта

Архив записей

VK
Посещаемость

· RSS 21.12.2024, 21:09

Главная » 2023 » Май » 14 » Недѣля 5-я по Пасхѣ, о самаряныни
12:00
Недѣля 5-я по Пасхѣ, о самаряныни

Свѣ́тлую воскресе́нія про́повѣдь, отъ А́нгела увѣ́дѣвше Госпо́дни учени́цы, и пра́дѣднее осужде́ніе отве́ргше, апо́столомъ хва́лящеся глаго́лаху, испрове́ржеся сме́рть, воскре́се Христо́съ Бо́гъ, да́руя ми́рови ве́лію ми́лость (Тропа́рь, гла́съ 4).

Вѣ́рою прише́дшая на исто́чникъ самаряны́ня, ви́дѣ прему́дрости во́ду, ея́же напи́вшися Тебе́ Христе́ оби́льно, и Ца́рствія вы́шняго наслѣ́довавши вѣ́чно, приснохва́льная (Конда́къ, гла́съ 8).

Ты, к колодцу придя за тленной водою, черпаешь воду живую, ей омываешь грехи (Синаксарь в Неделю в неделю пятую по Пасхе, о самаряныне).

Воскресное богослужение пятой Недели и службы ряда следующих седмичных дней посвящены евангельской беседе Господа Иисуса Христа с женой самарянкой, беседе, происходившей в первый год Его евангельской проповеди во дни Пятидесятницы, когда Господь шёл после Пасхи из Иудеи в Галилею (Ин 4, 5-42). Эта беседа относится ко дням Пятидесятницы и служит вместе с тем ясным свидетельством Божественной славы Воскресшего Господа, подающего «воду живую, изсушающую источники грехов» и «скверны душевныя омывающую» (канон и Синаксарь 5 Недели по Пасхе).

В службах праздника говорится о том, как Господь Иисус Христос Своим благодатным словом, живой мудрой беседой, ликом совершенно перерождал души людей, восставлял духовно падших, возвращая на прямой, истинный путь сбившихся с этого пути. Так, самарянка, «познав благосердие Господа», у Которого Она просила воду жизни, и, «напившись обильно водой Премудрости Божия», унаследовала Царство Небесное и явилась «вечно приснославной». Служба самаряныни поётся четыре дня: в воскресенье, четверг, пятницу и субботу. В понедельник и вторник – служба попразднства Преполовения (Пятидесятницы – прим. ред.), в среду – отдание Преполовения.

Шиманский Г.И. Литургика. Пятая Неделя по Пасхе – о самаряныне.

Деян 11:19-26, 29-30; Зач. 28

Вo дни оны, разсѣяни быша отъ скорби бывшая при Стефанѣ, проидоша до Финикія, и Кипра, и Антіoхія, ни единому же глаголюще слова, токмо единѣмъ іудeoмъ. Бяху же нѣцыи отъ нихъ мужіе кипрстіи, и киринeйстіи, иже вшeдше во Антіoхію, глаголаху къ еллиномъ, благовѣствующе господа Ісуса. и бѣ рука Господня съ ними, много же число вѣровавше, обратишася ко Господу. слышано же бысть слово во ушію церкове, сущей же во Іерусалимѣхъ о нихъ, и послаша Варнаву преити до антіoхія. иже пришeдъ, и видѣвъ благодать Божію, возрадовася, и моляше всѣхъ изволeніемъ сердца терпѣти о Господѣ, яко бѣ мужъ благъ, и исполнь Духа Свята и вѣры. и приложися народъ многъ Господви. Изыде же въ Тарсъ Варнава, взыскати Савла. и обрѣтъ его, приведе и во Антіoхію. бысть же имъ лѣто цѣло собиратися въ церкови, и учити народъ многъ, нарещи же прeжде во Антіoхіи ученикы христіаны. Ученикы же, аще имѣяше кто. повелѣша кождо ихъ на службу послати живущимъ во Іудeи братіямъ, еже и сотвориша, пославше къ старцемъ рукою Варнавлею и Савлею.

Ин 4:5-42; Зач. 12

Во время оно, пріиде Ісусъ во градъ Самарійскіи, глаголемыи Сихарь, близъ вeси ю же дастъ Іаковъ Іосифу сыну своему. Бѣ же ту источникъ Іаковль. Ісусъ же труждься отъ пути, сѣдяше тако на источницѣ, бѣ же яко часъ шестыи. Пріиде жена отъ самарія почерпати воду. Глагола ей Ісусъ, даждь ми пити. ученицы бо его отшли бѣху во градъ, да брашна купятъ. Глагола ему жена самаряныни. како ты жидовинъ сыи, отъ мене пити просиши жены самаряныни сущей; не прикасаютъбося жидове самарянѣхъ. отвѣща Ісусъ, рече ей. аще бы вѣдала даръ Божіи, и кто есть глаголяи ти, даждь ми пити, ты бы просила у него, и далъ ти бы воду живу. Глагола ему жена, господи ни почерпала имаши, и студенeцъ есть глубокъ. откуду убо имаши воду живу; еда ты боліи еси отца нашего Іакова, иже дастъ намъ студенeцъ сeй. и той изъ него питъ, и сынове его, и скоти его; отвѣща Ісусъ, и рече ей. всякъ піяи отъ воды сея, вжаждется пакы. а иже піeтъ отъ воды ю же азъ дамъ ему, не вжаждется во вѣкы. но вода ю же азъ дамъ ему, будетъ въ нeмъ источникъ воды текуща въ животъ вѣчныи. Глагола къ нему жена. господи, даждь ми сію воду, да ни жажду, ни прихожду сѣмо почерпати. глагола ей Ісусъ, иди пригласи мужа своего, и пріиди сѣмо. отвѣща жена, и рече ему. не имамъ мужа. Глагола ей Ісусъ. добрѣ рече, яко мужа не имамъ. пять бо мужіи имѣла еси, и нынѣ его же имаши, нѣсть ти мужъ. се воистину рекла еси. Глагола ему жена. господи, вижу яко пророкъ еси ты. отцы наши въ горѣ сeй поклонишася. и вы глаголете, яко во Іерусалимѣхъ есть мѣсто, идѣже кланятися подобаетъ. Глагола ей Ісусъ, жeно, вѣру ми ими, яко грядeтъ часъ, егда ни въ горѣ сeй, ни во Іерусалимѣхъ поклонитеся Отцу. вы кланяетеся, его же не вѣсте. мы кланяемся его же вѣмы. яко спасeніе отъ іудей есть. но грядeтъ часъ, и нынѣ есть, егда истинніи поклонницы поклонятся Отцу духомъ и истиною. ибо Отецъ, таковѣхъ ищетъ покланяющихся ему. Духъ есть Богъ, и иже кланяется ему, духомъ и истиною достоитъ кланятися. Глагола ему жена, вѣмы, яко Месія пріидетъ глаголемыи Христосъ, егда той пріидетъ, возвѣститъ намъ вся. Глагола ей Ісусъ. азъ есмь глаголяи съ тобою. И тогда пріидоша ученицы его, и чюждахуся яко съ женою глаголаше. никтоже бо рече чесо ищеши, или что глаголеши съ нeю; остави же водоносъ свой жена, и иде во градъ, и глагола человѣкомъ. пріидѣте, и видите человѣка, иже рече ми вся елика сотворихъ. еда той есть Христосъ; изыдоша же изъ града, и грядяху къ нему. Между же симъ, моляху его ученицы его, глаголюще, равви, яждь. онъ же рече имъ. азъ брашно имамъ ясти, его же вы не вѣсте. Глаголаху же ученицы къ себѣ. еда кто принесе ему ясти; глагола имъ Ісусъ. мое брашно есть, да сотворю волю пославшаго мя, и совершу дѣло его. не вы ли глаголете, яко еще четыри мѣсяци суть, и жатва пріидетъ; се глаголю вамъ, возведѣте очи ваши, и видите нивы, яко плавы суть къ жатвѣ уже. и жняи, мзду пріeмлетъ. и собираетъ плодъ въ животъ вѣчныи, да сѣяи вкупѣ радуется и жняи. о сeмъ бо слово есть истинное, яко инъ есть сѣяи, и инъ есть жняи. азъ послахъ вы жати, идѣже вы не трудистеся. иніи трудишася, и вы въ трудъ ихъ внидосте. отъ града же того мнози вѣроваша вонь отъ самарянъ, за слово женѣ свѣдѣтельствующи. яко рече ми вся елика сотворихъ. Егда же пріидоша къ нему самаряне, моляху его да бы пребылъ у нихъ. и пребысть ту два дни. и много паче вѣроваша за слово его. Женѣ же глаголаху, яко не ктому за твою бесѣду вѣруемъ. сами бо слышахомъ. и вѣмы, яко сeй есть воистину спасъ миру Христосъ.

Размышления на Евангельское чтение Недели о самаряныне

Рассказ евангелиста Иоанна о реальном событии встречи и разговора Господа Иисуса Христа с самарянкой, происшедшем в окрестностях Сихаря, одновременно оказывается для читателя исполненной глубокого смысла притчей, в которой как в капле воды видны некоторые важные вещи, относящиеся ко встрече со Христом любого человека. В фольклоре «живой водой» обычно называют некое волшебное средство, продлевающее или возвращающее жизнь. Евангелие говорит нам о совершенно другом. Дело в том, что качество воды в колодцах и источниках может быть весьма различным, и в обиходе древнего Ближнего Востока различались и названия для более или менее пригодной для питья воды. Так вот, самая чистая и самая лучшая вода называлась живой водой. Это понятие сближается не с фольклорной живой водой, а с тем, что мы называем живительной влагой. В жаркий полдень, когда все приличные (не пять раз замужние) женщины давно запаслись водой, такая вода, конечно, весьма желанна для самарянки.

Но для нас дело всё же не в этом. Нельзя не обратить внимание на то, что в Библии присутствует традиция сопоставления веры и личного общения (если так можно выразиться, «личного знакомства») с Богом и чистой воды. Господь говорит самарянке о воде, которая станет в человеке источником, текущим в жизнь вечную. Апостол Иаков пишет в Соборном послании о том, что не может из одного источника течь горькая и сладкая вода, сопоставляя поток воды с потоком истины. Евангелист Иоанн в конце Апокалипсиса приводит слова Господа «жаждущему дам даром от источника воды живой». Этот образ был известен ещё пророкам, им пользуются и Исайя, и Иезекииль, и Иоиль.

Следовательно, слова Христа о живой воде мы можем отнести к тому дару веры, который Он даёт нам. Вода учения Христова названа Им живой, то есть чистой и незамутнённой, не опасной, в отличие от воды из других источников, для духовного здоровья человека. Напротив, эта вода становится источником жизни в самом человеке. Дать её нам может только Христос, и если бы мы в состоянии были понять это (если бы мы знали дар Божий), то мы просили бы об этой воде, как о самом главном. И, конечно, нельзя не думать о том, что в бесплодной пустыне, какой является жизнь человеческого духа без этого дара Божия, слово Христа действительно подобно глотку чистой холодной воды в жаркий день.

БИБЛИЯ-ЦЕНТР. Мысли вслух.

Просмотров: 190 | Добавил: admin | Теги: РКЦВО