Информационный интернет-ресурс; не является официальным источником какого-либо религиозного объединения
Меню сайта

Архив записей

VK
Посещаемость

· RSS 21.12.2024, 21:29

Главная » 2022 » Ноябрь » 13 » Недѣля 22-я по Пятидесятницѣ
12:00
Недѣля 22-я по Пятидесятницѣ

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / отъ Дѣ́вы ро́ждшееся на спасе́ніе на́ше, / воспои́мъ, вѣ́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ пло́тію взы́ти на кре́стъ, / и сме́рть претерпѣ́ти, / и воскреси́ти уме́ршыя // сла́внымъ воскресе́ніемъ Свои́мъ (Тропарь воскресный, гласъ 5).

Ко а́ду, Спа́се мо́й, соше́лъ еси́, / и врата́ сокруши́вый я́ко Всеси́ленъ, / уме́ршихъ я́ко Созда́тель совоскреси́лъ еси́, / и сме́рти жа́ло сокруши́лъ еси́, / и Ада́мъ от кля́твы изба́вленъ бы́сть, / Человеколю́бче, тѣ́мже вси́ зове́мъ: // спаси́ на́съ, Го́споди (Кондакъ воскресный, гласъ 5).

Гал 6:11-18; Зач. 215

Брaтіе, видите колицѣми книгами писахъ вамъ моeю рукою. елицы хотятъ хвалитися по плоти, сіи нудятъ вы обрѣзатися, точію да не крестомъ Христовымъ гонятся. ни бо обрѣзающіися сами законъ хранятъ, но хотятъ вы обрѣзовати. да въ вашей плоти похвалятся. Мнѣ же да не будетъ хвалитися, точію о крестѣ Господа нашего Ісуса Христа, имъ же мнѣ вeсь миръ распяся, и азъ всему миру. о Христѣ бо Ісусѣ, ни обрѣзаніе что можетъ, ни необрѣзаніе, но нова тварь. и елицы правиломъ симъ жительствуютъ, миръ на нихъ и милость, на ізраили Божіи. прочее же труды да никтоже даeтъ ми. Азъ бо язвы Господа Ісуса на тѣлѣ моeмъ ношу. Благодать Господа нашего Ісуса Христа со духомъ вашимъ братіе. аминь.

Лк 16:19-31; Зач. 83

Рече Господь притчу сію, человѣкъ нѣкіи бѣ богатъ, и облачашеся въ порфиру и виссонъ, веселяся на вся дни свѣтло. Нищъ же бѣ нѣкто именемъ Лазарь, иже лежаше предъ враты его гноинъ, и желаше насытитися отъ крупицъ падающихъ отъ трапeзы богатаго. но и пси приходяще облизаху гной его. Бысть же умрети нищему, и несeну быти ангелы на лоно Авраамле. Умретъ же и богатыи, и погребоша его. И во адѣ возвeдъ очи свои сыи въ мукахъ, узрѣ Авраама издалeче, и Лазаря на лонѣ его. И той возглашъ, рече. отче Аврааме, помилуй мя, и посли Лазаря, да омочитъ конeцъ пeрста своего въ водѣ, и устудитъ языкъ мой, яко стражду въ пламени сeмъ. Речe же Авраамъ. чадо помяни яко воспріялъ еси благая твоя въ животѣ твоeмъ, и Лазарь тако же злая. нынѣ же здѣ утѣшается, ты же страждеши. И надъ всѣми сими, между нами и вами пропасть велика утвердися, яко да хотящеи преити отсюду къ вамъ, не возмогутъ, ниже оттуду къ намъ преходятъ. Речe же, молю тя убо отче, да послеши его въ домъ отца моего. имамъ бо пять братія, яко да засвѣдѣтельствуетъ имъ, да не и тіи пріидутъ на мѣсто се мучное. Глагола ему Авраамъ, имутъ моисeя и пророкы, да послушаютъ ихъ. онъ же рече, ни отче Аврааме, но аще кто отъ мертвыхъ идетъ къ нимъ, покаются. Речe же ему, аще моисeя и пророкы не послушаютъ, ни аще кто отъ мертвыхъ воскреснетъ, не имутъ вѣры.

Размышление

Притча о богатом и Лазаре показывает, что те, которые жили не как должно, спохватятся, но уже не будут иметь возможности поправить своё положение. Глаза их откроются, и они ясно будут видеть, в чём истина. Вспомнив, что на земле много слепотствующих, подобно им, они желали бы, чтобы кто-нибудь послан был к ним из умерших для уверения, что жить и понимать вещи надо не иначе, как по указанию Откровения Господня. Но и в этом им откажется, ради того, что Откровение для желающих знать истину само удостоверительно, а для не желающих и не любящих истины неубедительно будет и самое воскресение кого-либо из умерших. Чувства этого приточного богача наверное испытывают все отходящие отселе. И следовательно, по тамошнему убеждению, которое будет убеждением и всех нас, единственное для нас руководство на пути жизни — Откровение Господне. Но там уже такое убеждение для многих будет запоздалым; здесь оно лучше бы пригодилось, да не у всех оно. Поверим, по крайней мере, свидетельству тамошних, перенося себя в состояние их. Сущие в муках не станут лгать; жалея нас, они хотят, чтобы открылись очи наши, да не придём на место их мучения. Об этом предмете нельзя так говорить, как говорим нередко о текущих делах: «авось, как-нибудь пройдёт». Нет, уж то не пройдёт как-нибудь. Надо быть основательно удостоверенным, что не попадём в место богатого.

Феофан Затворник (Говоров), епископ. Мысли на каждый день года по церковным чтениям из Слова Божия. Неделя двадцать вторая по Пятидесятнице.

Просмотров: 195 | Добавил: admin | Теги: РКЦВО