Информационный интернет-ресурс; не является официальным источником какого-либо религиозного объединения
Меню сайта

Архив записей

VK
Посещаемость

· RSS 29.03.2024, 14:55

Главная » 2023 » Октябрь » 15 » Недѣля 19-я по Пятидесятницѣ
12:00
Недѣля 19-я по Пятидесятницѣ

Егда́ сни́де къ сме́рти Животе́ Безсме́ртныи, тогда́ а́да оумертви́лъ еси́ блиста́ніемъ Божества́. Егда́же оуме́ршія отъ преиспо́днихъ воскреси́, вся́ си́лы небе́сныя взыва́ху Ти́, Жизнода́вче Христе́ Бо́же сла́ва Тебѣ́ (Тропа́рь, гла́съ 2).

Воскре́слъ еси́ о́тъ гроба Спа́се Всеси́льне, и а́дъ ви́дѣ чу́до сіе́ оужасе́ся, и ме́ртвіи воста́ша. Тва́рь же ви́дящи, ра́дуется съ Тобо́ю, и Ада́мъ въку́пѣ весели́тся. И ми́ръ Спа́се мо́й воспѣва́етъ Тя́ при́сно (Конда́къ, гла́съ 2).

2 Кор.11:31 – 12:9; Зач. 194

Брaтіе, Богъ Отецъ Господа нашего Ісуса Христа, вѣсть, сыи благословeнъ во вѣки, яко не лжу. въ Дамасцѣ языческіи князь Арeѳы царя, стрежаше дамаскъ градъ, яти мя хотя, и оконцемъ въ кошницы свѣшенъ быхъ по стенѣ и избѣгохъ изъ руку его. похвалитижеся не пользуетъ ми, пріиду бо въ вѣдѣнія и откровeнія Господня. вѣмъ человѣка о Христѣ, прeжде лѣтъ четыринадесяте, аще въ тѣлѣ, не вѣмъ, аще ли кромѣ тѣла, не вѣмъ, Богъ вѣсть, восхищeна бывша таковаго до трeтіяго небесе. и вѣмъ такова человѣка, аще въ тѣлѣ, или кромѣ тѣла, не вѣмъ, Богъ вѣсть, яко восхищeнъ бысть въ рай, и слыша не изречeнны глаголы, ихъ же не лѣть есть человѣку глаголати. о таковѣмъ похвалюся, о себѣ же не похвалюся, токмо о нeмощехъ моихъ. аще бо восхощу похвалитися, не буду безуменъ, истину бо реку. щажду же еда не како кто вознепщуетъ о мнѣ паче еже видитъ мя или слышитъ что отъ мене. и за премногая откровeнія да не превозношуся, дастъмися пакостникъ плоти, ангелъ сатанинъ, да ми пакости дѣетъ, да не превозношуся. о сeмъ трикраты Господа молихъ, да отступитъ отъ мене, и речe ми, довлѣтъ ти благодать моя. сила бо моя въ нeмощи совершается. сладцѣ убо похвалюся паче въ нeмощехъ моихъ, да вселится въ мя сила Христова.

Лк 6:31-36; Зач. 26

Рече Господь, яко же хощете да творятъ вамъ человецы, и вы творите имъ такожде. и аще любите любящая вы, кая вамъ благодать есть; ибо и грѣшницы любящая ихъ любятъ. и аще благотворите благотворящимъ вамъ, кая вамъ благодать есть; ибо и грѣшницы тожде творятъ. И аще взаимъ даeте отъ нихъ же чаете воспріяти, кая вамъ благодать есть; ибо и грѣшницы грѣшникомъ взаимъ даваютъ, да воспріимутъ равная. обаче любите врагы ваша, и благотворите. и взаимъ дайте, ничесоже чающе, и будетъ мзда ваша многа, и будете сынове вышняго, яко той благъ есть, на безблагодатныя и злыя. будѣте убо милосeрди, яко же и Отецъ вашъ милосердъ есть.

Размышление

Апостолы имели быть посланы на проповедь и потому ожидали себе многих гонителей и наветников. Итак, если б апостолы, тяготясь гонением, потом желая отомстить оскорбителям, умолкли и перестали бы учить, то солнце Евангелия погасло бы. Поэтому-то Господь предварительно убеждает апостолов не приступать к мщению врагам, но всё случающееся переносить мужественно, будет ли кто обижать их, или неправедно злоумышлять против них. Так и Сам Он поступил на Кресте, говоря: «Отче! прости им, ибо не знают, что делают» (Лк 23:34). Потом, чтобы апостолы не сказали, что такая заповедь – любить врагов – невозможна, Он говорит: чего желаешь ты себе самому, то делай и другим, и будь в отношении к другим таков, каковыми желаешь иметь в отношении к тебе самому других. Если желаешь, чтобы враги твои были для тебя суровы, несострадательны и гневливы, то будь и ты таков. Если же, напротив, желаешь, чтобы они были добры и сострадательны, и непамятозлобивы, то не считай невозможным делом – и самому быть таковым. Видишь ли врождённый закон, в сердцах наших написанный? Так и Господь сказал: «вложу закон Мой во внутренность их и на сердцах их напишу его» (Иер 31:33). Потом предлагает им и другое побуждение, именно: если вы любите любящих вас, то вы подобны грешникам и язычникам; если же вы любите злобствующих на вас, то вы подобны Богу, который благ к неблагодарным и злым. Итак, чего вы желаете: грешникам ли быть подобными, или Богу? Видишь ли Божественное учение? Сначала Он убеждал тебя законом естественным: чего желаешь себе, то делай и другим; потом убеждает и кончиной, и наградой, ибо в награду вам обещает то, что вы будете подобны Богу.

Феофилакт Болгарский, архиепископ Охридский. Толкование на Евангелие от Луки.

Просмотров: 57 | Добавил: admin | Теги: РКЦВО