Информационный интернет-ресурс; не является официальным источником какого-либо религиозного объединения
Меню сайта

Архив записей

VK
Посещаемость

· RSS 22.12.2024, 08:03

Главная » 2023 » Июнь » 11 » Недѣля 1-я по Пятидесятницѣ, всѣхъ святыхъ
12:00
Недѣля 1-я по Пятидесятницѣ, всѣхъ святыхъ

Свы́шнихъ сни́де Милосе́рде, и погребе́ніе прия́тъ тридне́вно, да на́съ свободи́ши отъ страсте́й. Животе́ и воскресе́ніе на́ше, сла́ва Тебѣ́ (Тропа́рь, гла́съ 8).

Сла́ва, святы́мъ: И́же во все́мъ ми́рѣ му́ченикъ Твои́хъ Го́споди, я́ко багряни́цею и ви́ссомъ кровьми́ и́хъ це́ркви Твоя́ оукраси́вшися, тѣ́хъ ра́ди вопіе́тъ Ти, Христе́ Бо́же. Лю́демъ Твои́мъ щедро́ты Твоя́ низпосли́, и ми́ръ гра́ду Твоему́ да́руй, и душа́мъ на́шимъ ве́лію ми́лоcть.

И ны́нѣ, Богоро́диченъ: И́же о́тъ вѣка оутае́нное, и А́нгеломъ несвѣ́домое та́инство, Тобо́ю Богоро́дице земны́мъ яви́ся Бо́гъ въ неразмѣ́снѣ сни́тіи воплоща́емъ. И Кре́стъ во́лею на́съ ра́ди воспріе́мъ, и́мъ же воскреси́ Первозда́ннаго, и спасе́ отъ сме́рти душа́ на́ша.

Воскре́съ и́зъ гроба, оуме́ршихъ воздви́глъ еси́, и Ада́ма воскреси́лъ еси́. И Е́вва лику́етъ въ Твое́мъ воскресе́ніи. Мирсті́и концы́ торжеству́ютъ въ воста́ніи Твое́мъ изъ ме́ртвыхъ Многоми́лостиве (Конда́къ, гла́съ 8).

Я́ко нача́тки естества́, Содѣ́телю тва́ри, вселе́нная прино́ситъ Ти́ Го́споди, богоно́сныя му́ченики. Тѣ́хъ моли́твами во смире́ніи глубо́цѣ, Це́рковь Свою́, и гра́дъ Сво́й, Богоро́дицы ра́ди соблюди́, Еди́не Многоми́лоcтиве (Конда́къ, гла́съ 8).

Господа нашего всех воспеваю друзей я. Коль изволение есть, всяк пусть вступит в их сонм (Синаксарь в неделю Всех Святых).

Восьмое воскресенье после праздника Пасхи и первое после Сошествия Святого Духа называется Неделей Всех святых. Оно завершает круг подвижных праздников. В этот день наша Восточная Церковь отдает особую почесть всем тем, которые являются благодатным плодом даров Святого Духа.

«В этот день, в первое воскресенье по Пятидесятнице, – говорится в Синаксаре на эту Неделю, – совершаем празднование всем святым по всей вселенной – в Азии, Ливии и Европе, на севере и юге. Настоящий праздник божественнейшие отцы установили и определили совершать после схождения Святого Духа, с тем намерением, чтобы показать нам, как повлияло на Апостолов пришествие Всесвятого Духа. Оно освятило и умудрило соестественных нам человеков для восполнения отпавших ангелов и через Христа к Богу привело: одних – мученичеством и кровью, других – добродетельной жизнью» [1].

Этим праздником, кроме того, восполняется чествование и прославление и тех святых Божиих, которым по причине многочисленности и неизвестности не установлены особые празднования. Об этом говорит нам величание в Неделю Всех святых, которое поется только на бдении в храме Всех святых: «Величаем вас, апостоли, мученицы, пророцы и все святии, и чтим святую память вашу, вы бо молите о нас Христа, Бога нашего».

При установлении праздника в честь Всех святых Церковь имела в виду и святых будущих, чтобы почитать вместе всех святых – явленных и не явленных, всех прежде бывших и будущих. И наконец, святые воспоминаются все в один день, хотя многие из них прославляются и особо, для того чтобы показать, что все они подвизались силою одного Господа Иисуса Христа, все составляют одну Церковь, одушевляемую Святым Духом, и обитают в одном Горнем мире.

Неделей (воскресеньем) Всех святых заканчивается Цветная Триодь и начинается ежедневное пение Октоиха.

С понедельника после Недели Всех святых начинается Петров пост [2].

[1] о. Юліян Катрій, ЧСВВ. Пізнай свій обряд. — Львів: Свічадо, 2004.

[2] Шиманский Г.И. Литургика. Неделя первая по Пятидесятнице – Всех святых.

Евр 11:33 — 12:2; Зач. 330

Брaтіе, святии вси иже вѣрою побѣдиша царствія, содѣяша правду, получиша обѣтованія, заградиша уста львомъ, угасиша силу огненую, избыша острія меча, возмогоша отъ нeмощи, быша крѣпцы во бранехъ, обратиша въ бѣгство полки чюжихъ. пріяша же и жены отъ воскресeнія мeртвыя своя. Иніи же избіeни быша не пріeмше избавлeнія, да лучшее воскресeніе улучатъ. друзіи же руганіемъ и ранами искушeніе пріяша, ещe же и узами темничными. каменіемъ побіeни быша, претрeни быша, искушeни быша, убійствомъ меча умроша. Проидоша въ милотѣхъ и въ козіяхъ кожахъ, лишeни скорбяще, озлоблeни, ихъ же не бѣ достоинъ миръ, въ пустыняхъ скитающеся, и горахъ, и въ вертeпахъ, и въ пропастехъ земныхъ. И сіи вси послушествовани бывше вѣрою, не пріяша обѣтованія. Богу лучше что о насъ предзрѣвшу, да не безъ насъ совершeнство пріимутъ. Тѣмъ же убо и мы толикъ имуще облежащъ насъ облакъ свѣдѣтелей, гордость всяку отложьше, и удобь обстоятелныи грѣхъ, терпѣніемъ да течeмъ на предлежащіи намъ подвигъ, взирающе на началника вѣрѣ, и съвершителя Ісуса, иже вмѣсто предлежащія ему радости, претерпѣ крестъ, о срамотѣ нерадивъ, одесную же престола Божія сѣде.

Мф 10:32-33, 37-38; 19:27-30; Зач. 38

Рече Господь своимъ ученикомъ, всякъ убо иже исповѣсть мя предъ человѣкы, исповѣмъ его и азъ предъ Отецeмъ моимъ, иже на небесѣхъ. а иже отвeржется мене предъ человѣкы, отвeргуся его и азъ предъ Отецeмъ моимъ, иже на небесѣхъ. Иже любитъ отца или матере паче мене, нѣсть мене достоинъ. и иже любитъ сына или дщeре паче мене, нѣсть мене достоинъ. и иже не пріиметъ креста своего, и въ слѣдъ мене грядетъ, нѣсть мене достоинъ. Тогда отвѣщавъ Пeтръ, рече ему. се мы оставихомъ вся, и въ слѣдъ тебе идохомъ. что убо будетъ намъ; Ісусъ же рече имъ. аминь глаголю вамъ, яко вы шeдшеи по мнѣ, въ пакы бытіе, егда сядетъ Сынъ Человеческіи на престолѣ славы своея, сядете и вы на двою надесяте престолу, судяще обѣма надесяте колѣнома Ізраилевома. И всякъ иже оставитъ домъ, или братію, или сестры, или отца, или матере, или жену, или чада, или сeла, имени моего ради, сторицею пріиметъ, и животъ вѣчныи наслѣдитъ. Мнози же будутъ пeрви, послѣдніи. и послѣдни, пeрвіи.

Размышления

В отрывке из Евангелия от Матфея, который мы читаем сегодня, Господь говорит две вещи, важные для нашего понимания святости. Во-первых, ученик Христа — это тот, для кого Сам Господь и исповедание Его важнее всего в жизни. Тот, кто готов потерять всё, вплоть до собственной души, то есть жизни, ради Христа. Не дела, не духовные или иные достижения, ничто не делает человека учеником Христа — только сосредоточенность всей жизни вокруг одного центра, «единого на потребу» — Христа.

Но не менее важны и последние стихи 10-й главы: Господь говорит о том, в чём выражается святость Его учеников. Это способность принимать других людей и делать им добро. Масштаб благодеяний совершенно не важен — даже если ты ничего не можешь, кроме как напоить жаждущего чашей холодной воды, и то не потеряешь награды своей. Святость учеников Христовых выражается именно в их отношении к людям, а прочее — не относится к делу.

БИБЛИЯ-ЦЕНТР. Мысли вслух.

Просмотров: 164 | Добавил: admin